۳ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

خرید کتاب871

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: به احتمال زیاد مرحله دوم این واکسن طی هفته آینده برای افراد ۶۵ سال به بالا و کودکان پنج ماهه تا ۶ ساله در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد.

"امام بخش قائدی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به موج دوم کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه  انتظار ما اینست که با استفاده مردم از ماسک میزان شیوع آنفلوآنزا خیلی کمتر از سال‌های گذشته باشد و افراد کمتری هم مبتلا خواهند شد، افزود: بیش از ۶۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: ملزم کردن مردم در ادارات برای استفاده از ماسک، سطح استفاده از آن را مقداری افزایش داده اما بعضی از مردم هستند که توان خرید ماسک را ندارند و همچنین ماسک های یک هزار و ۳۰۰ تومانی که قرار بود در سطح استان توزیع شود به صورت کامل هنوز نرسیده اند که همه مردم بتوانند تهیه کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه تا به امروز گزارشی از آنفلوآنزا در سطح استان نداشته ایم، اظهار کرد: معتقد هستیم که به دلیل استفاده مردم از ماسک میزان شیوع آنفلوآنزا خیلی کمتر از سال های گذشته خواهد بود و افراد کمتری هم مبتلا خواهند شد.
قائدی تاکید کرد: بیماری آنفلوآنزا و بیماری کرونا علائم های مشابهی دارند که باید به آن ها توجه داشت از جمله این علائم ها گلودرد، خارش بینی و تب لرز هستند.
وی ادامه داد: از ۱۶ هزار واکسن آنفلوآنزا که برای استان در نظر گرفته شد، در مرحله اول حدود ۹ هزار و ۳۰۰ واکسن به استان داده که این واکسن ها به مراکز بهداشت جهت تزریق به واجدین شرایط تحویل داده شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از جمله واجدین شرایط دریافت واکسن، زنان باردار، کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص از جمله دیابت، پیوند اعضا، صعب العلاج و افراد زیر نظر بهزیستی هستند.
قائدی تصریح کرد: به احتمال زیاد مرحله دوم این واکسن طی هفته آینده برای افراد ۶۵ سال به بالا و کودکان ۵ ماهه تا ۶ ساله در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد.کتاب خوب
وی درمورد دریافت واکسن برای سایر اقشار مردم بیان کرد: توصیه داریم که افراد سالم به دنبال تزریق واکسن نباشند و افرادی که مشکل دارند می توانند در داروخانه ها ثبت نام کنند که این واکسن به داروخانه های مورد ثبت نام تحویل داده می شود.

 

ایسنا 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی

خرید کتاب03.6

کرونا در استان مرکزی ۲۲ قربانی گرفت

کرونا در استان مرکزی ۲۲ قربانی گرفت

ایسنا/مرکزی رئیس علوم پزشکی اراک از ثبت ۲۲ فوتی و شناسایی ۴۲۵ مورد مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی خبر داد.

بر اساس اعلام علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک، طبق نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۴۲۵ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۸۶۲۰ نفر رسیده است.

وی در ادامه گفت: از 4۲۵ مورد جدید در استان ۶۳ نفر از بیماران در بیمارستان های استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند .

جمالیان افزود: ۳۶۲ مورد از بیماران جدید به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

وی گفت: متاسفانه در این مدت ۲۲ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی ها در اثر ابتلا به این ویروس ۶۵۲ نفر می رسد.

ایسنا

کتاب خوب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی

خرید کتاب05

باز هم کرونا در کشور رکورد زد /۴۸۳۰ ابتلا و ۲۷۹ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

باز هم کرونا در کشور رکورد زد /۴۸۳۰ ابتلا و ۲۷۹ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام شناسایی ۴۸۳۰ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: متاسفانه ۲۷۹ تن نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۸۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۳۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۱۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۳۴۹ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۱۴ هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: ۴۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا کنون چهار میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

https://www.isna.ir/

ایسنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی