ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: به احتمال زیاد مرحله دوم این واکسن طی هفته آینده برای افراد ۶۵ سال به بالا و کودکان پنج ماهه تا ۶ ساله در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد.

"امام بخش قائدی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به موج دوم کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه  انتظار ما اینست که با استفاده مردم از ماسک میزان شیوع آنفلوآنزا خیلی کمتر از سال‌های گذشته باشد و افراد کمتری هم مبتلا خواهند شد، افزود: بیش از ۶۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: ملزم کردن مردم در ادارات برای استفاده از ماسک، سطح استفاده از آن را مقداری افزایش داده اما بعضی از مردم هستند که توان خرید ماسک را ندارند و همچنین ماسک های یک هزار و ۳۰۰ تومانی که قرار بود در سطح استان توزیع شود به صورت کامل هنوز نرسیده اند که همه مردم بتوانند تهیه کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه تا به امروز گزارشی از آنفلوآنزا در سطح استان نداشته ایم، اظهار کرد: معتقد هستیم که به دلیل استفاده مردم از ماسک میزان شیوع آنفلوآنزا خیلی کمتر از سال های گذشته خواهد بود و افراد کمتری هم مبتلا خواهند شد.
قائدی تاکید کرد: بیماری آنفلوآنزا و بیماری کرونا علائم های مشابهی دارند که باید به آن ها توجه داشت از جمله این علائم ها گلودرد، خارش بینی و تب لرز هستند.
وی ادامه داد: از ۱۶ هزار واکسن آنفلوآنزا که برای استان در نظر گرفته شد، در مرحله اول حدود ۹ هزار و ۳۰۰ واکسن به استان داده که این واکسن ها به مراکز بهداشت جهت تزریق به واجدین شرایط تحویل داده شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از جمله واجدین شرایط دریافت واکسن، زنان باردار، کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص از جمله دیابت، پیوند اعضا، صعب العلاج و افراد زیر نظر بهزیستی هستند.
قائدی تصریح کرد: به احتمال زیاد مرحله دوم این واکسن طی هفته آینده برای افراد ۶۵ سال به بالا و کودکان ۵ ماهه تا ۶ ساله در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد.کتاب خوب
وی درمورد دریافت واکسن برای سایر اقشار مردم بیان کرد: توصیه داریم که افراد سالم به دنبال تزریق واکسن نباشند و افرادی که مشکل دارند می توانند در داروخانه ها ثبت نام کنند که این واکسن به داروخانه های مورد ثبت نام تحویل داده می شود.

 

ایسنا