۹۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

خرید کتاب.173

جلسات حزب اتحاد ملت مجازی برگزار می‌شود

حزب اتحاد ملت در راستای مبارزه با ویروس کرونا جلسات خود را مجازی تشکیل داد و بر ضرورت توجه به ابلاغیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد.

حسین نورانی‌نژاد سخنگوی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با آخرین فعالیت‌های این حزب در سال جدید، اظهار کرد: به علت مبارزه با شیوع کرونا جلسات برخی ارکان حزب از قبل سال جدید به صورت مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: شورای مرکزی حزب و دفتر سیاسی در هفته جاری جلسات خود را برگزار کردند که عمده مباحث نیز درباره ویروس کرونا و حمایت از تصمیمات ستاد ملی کرونا و همچنین در اولویت قرار دادن جان مردم در تمام تصمیم گیری‌ها بود. 

نورانی‌نژاد سپس گفت: سایر ارکان هم به صورت مجازی جلسات خود را در سال جدید ادامه می‌دهند. 

سخنگوی حزب اتحاد ملت گفت: همکاری هایی هم با بیمارستان ها و نهادهای ذی ربط در مبارزه با کرونا توسط اعضا و نهادهای کمیته تهران حزب انجام شده است.

وی در پایان گفت: همه اعضا حزب از زحمات کادر بهداشت و درمان کشور عمیقا سپاسگزار بوده و تاکید دارند تمام کشور باید برای قدردانی از این قشر ایثارگر بسیج شود و هرگونه امکاناتی که می تواند کمکشان کند در اختیارشان قرار بگیرد. 

http://moglen.law.columbia.edu/twiki/bin/view/Main/KetabkhoobVali

منبع : ایسنا

خرید کتاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی

خرید کتاب.85

افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در ۱۳۹۹ تصویب شد

افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در ۱۳۹۹ تصویب شد

در جلسه امروز هیئت وزیران، که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، ضمن ارائه گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مدیریت مقابله با ویروس کرونا، میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۹ مشخص شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در ادامه این جلسه همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش چند برابری تولید ماسک، مواد ضدعفونی و مواد شوینده خبر داد و اظهار امیدواری کرد که به زودی نیاز به واردات ماسک از خارج از کشور برطرف می شود.

هم چنین، دستاوردهای علمی دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان، در زمینه تولید تجهیزات و نرم افزارهای مرتبط با مقابله با کرونا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور در جلسه امروز ضمن تقدیر از کادر پزشکی، نخبگان دانشگاهی، تولیدکنندگان و نیروهای نظامی و انتظامی که هریک به نحوی به تأمین سلامتی، رفاه، امنیت و آرامش خاطر مردم عزیزمان کمک کردند، مواضع خصمانه دولت آمریکا در ممانعت از کمک های بهداشتی و بشردوستانه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: البته مردم عزیز ما تحریم های سخت آمریکا که عملاً شامل بهداشت، درمان و سلامتی مردم شده است را ناکام گذاشتند.

تصویب افزایش ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال ۱۳۹۹

بر اساس تصمیم هیئت وزیران، حقوق شاغلین دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۹، ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته به طوری که پس از افزایش مذکور، حکم حقوقی آنان از ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

هم‌چنین، حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگی پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۷ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارکنان به میزان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

افزون بر این، حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۹ به میزان ۹ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین می‌شود که با احتساب فوق العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یادشده این میزان نباید کمتر از ۱۷ میلیون و ۹۷۴ و ۵۰۰  ریال شود و مابه التفاوت آن تا این مبلغ به سقف محاسبه شده، اضافه خواهد شد.

گفتنی است، پس از اعمال افزایشات مذکور، مبلغ مابه التفاوت ریالی مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهانه (برای کارکنان قرارداد کارمعین و کار مشخص و طرحی) به نسبت مدت کارکرد از مبلغ ۲۸ میلیون ریال با عنوان " تفاوت تطبیق موضوع جز (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) " در احکام درج می‌گردد.

برهمین اساس، افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت ها و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان های موضوع ماده ۵ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۵ درصد تعیین می‌شود.
 

گفتنی است، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۹، ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش می‌یابد، پس از افزایش مذکور، حکم حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، از ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

همچنین، حداقل حقوق بازنشتگان به میزان ۱۸ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۵۰ ریال و حداکثر حقوق آنان نیز ۷ برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین شد.

گفتنی است، سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از محل منابع داخلی خود، با تصویب هیئت امنا یا مجمع عمومی، حداکثر درسقف افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۳۹۹ براساس مفاد این تصویب نامه اقدام نمایند.

 

اصلاح مرجع تصویب آیین نامه چگونگی کار هیئت عالی نظارت

هیئت وزیران به منظور رفع ایراد هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری، موضوع تعیین مرجع تصویب آیین نامه مربوط به چگونگی کار هیئت عالی نظارت را اصلاح کرد.

مطابق این اصلاحیه، دستورالعمل چگونگی کار هیئت عالی نظارت و سایر دستورالعمل‌های لازم برای اجرای قانون و آیین‌نامه اجرایی آن، از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، تهیه و ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، مطابق قانون رسیدگی به تخلفات اداری، آیین نامه اجرایی مربوط به چگونگی کار هیئت عالی نظارت باید از سوی سازمان اداری و استخدامی تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسد، حال آن که بر اساس آیین نامه اجرایی قانون فوق، تصویب آیین نامه مورد اشاره به همان هیئت (متشکل از دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور (سابق)، نماینده رییس قوه قضائیه و سه نفر از بین نمایندگان وزرا و یا بالاترین مقام سازمان های مستقل دولتی) محول شده، که این تناقض مورد ایراد دیوان عدالت اداری قرار گرفته است.

 

اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

هیئت وزیران آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، موضوع وظایف و اختیارات هیئت های امنای منتخب مسئول نگهداری و اداره اماکن و ‌محوطه‌ های تاریخی و موزه‌ ها را اصلاح کرد.

بر این اساس عنوان "وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی" در این آیین نامه، جایگزین عنوان "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" می شود.

همچنین، هیئت امنای منتخب مورد اشاره از ترکیب اشخاص حقیقی و حقوقی و به منظور اداره و نگهداری موزه ملی و مجموعه های ملی و استانی، منصوب و معین می‌شوند. نحـوه تشـکیل، وظایف و اختیارات‌، چگونگی فعالیت و شیوه حمایت و نظارت و طریقه دریافت کمک و ارزیابی فعالیت‌های این هیئت‌ها مطابق این آیین‌نامه تعیین می شود.

 

اصلاح اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو

با تصویب دولت، به منظور جلوگیری از بروز مشکلات بودجه ای و تخصیص اعتبارات مربوط، ماده (۱۱) اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو در ایران، واژه" تابعه" به واژه"‌وابسته" اصلاح ‌شد.

 

ساز و کار نحوه اجرای واگذاری سهام شرکتهای دولتی در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس

با تصویب هیئت وزیران، سقف سرمایه‌گذاری هر شخص حقیقی ۲۰ میلیون ریال تعیین و در صورت فزونی تقاضا بر عرضه، از روش تسهیم به نسبت برای تخصیص استفاده خواهد شد.

هم‌چنین، هر شخص حقیقی می‌تواند فقط یک بار از تخفیف اعلام شده توسط هیئت وزیران استفاده نماید که این تخفیف صرفاً برای اشخاص حقیقی ایرانی مقیم داخل کشور قابل اعمال است.

گفتنی است، واحد درصد از تخفیف اعلام شده توسط هیئت وزیران به بازار گردانی واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری فوق‌الذکر در همان صندوق تخصیص خواهد یافت و درصورت عدم فروش کامل سهام قابل واگذاری از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سهام باقیمانده موضوع واگذاری با استفاده از روش ثبت سفارش عرضه خواهد شد.

 

تصویب اساسنامه و امیدنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با مدیریت غیر فعال

هیئت وزیران، اساسنامه و امیدنامه صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله با مدیریت غیر فعال، موضوع یکی از تبصره‌های  قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را به تصویب رساند.

گفتنی است، طبق جزء (۲) بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل‌کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است تمام یا بخشی از سهام و دارایی‌های دولتی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه و باقی‌مانده سهام متعلق به دولت و شرکت های دولتی در بنگاههای مشمول واگذاری را واگذار نماید و منابع حاصله را واریز کند. علاوه بر روشهای فوق، واگذاری سهام در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF ) مشروط به اینکه تشکیل این صندوق‌ها با مدیریت دولتی برای بلندمدت نباشد و یا عرضه سهام به روش ثبت سفارش با لحاظ شرایطی مجاز است.

بر همین اساس، شورای‌عالی بورس مکلف است ساز وکار نحوه اجرای این جزء و اساسنامه صندوق‌های مذکور را برای تصویب در هیئت وزیران تدوین کند که این اساسنامه در جلسه امروز دولت به تصویب رسید.

http://moglen.law.columbia.edu/twiki/bin/view/Main/KetabkhoobVali

منبع : ایسنا

خرید کتاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی

خرید کتاب.61

پیام تسلیت محمدی گلپایگانی به تولیت آستان قدس رضوی

پیام تسلیت محمدی گلپایگانی به تولیت آستان قدس رضوی

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری درگذشت همشیره حجت الاسلام و المسلین حاج شیخ احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت به این شرح است:
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج شیخ احمد مروی
درگذشت همشیره مکرّمه جنابعالی را از طرف خود و سایر همکاران تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت واسعه و برای جنابعالی  و سایر بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌نمایم.
محمدی گلپایگانی

http://moglen.law.columbia.edu/twiki/bin/view/Main/KetabkhoobVali

منبع : ایسنا

خرید کتاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی

خرید کتاب.169

سردار جلالی: برای دستیابی به افق مهدوی، محکوم به قوی شدن هستیم

سردار جلالی: برای دستیابی به افق مهدوی، محکوم به قوی شدن هستیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی فرا رسیدن سالروز ولادت امام عصر (عج) را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است: «شعبان بدون شک یکی از درخشان ترین ماه‌ها و ماه شکفتن و طلوع در تقویم الهی است. طلوع آفتابی که روزی زنجیرها را از پای محرومان و ستمدیدگانی که در هر گوشه از این جهان، فریاد دادخواهیشان از بیداد ستمگران و مستکبران به آسمان بلند شده است، خواهد گشود.

نیمه شعبان روز جهانی مستضعفان و فرخنده میلاد مولای نیک سیرتان و آخرین برگزیده دوران است. او می آید تا غبار غم و اندوه از چهره منتظرانش بزداید و امان از انتظار.

انتظار مفهومی کنش‌گرایانه، فعالانه و نه واپس‌گرایانه و متحجرانه، بلکه گامی بلند در مسیر ساختن یک جهان بهتر برای انسانهاست.

در روند حیات بشری، انسان همواره منتظر منجی بوده است اما برای ظهور یک منجی، صرفا انتظار کافی نیست. همین است که انسان تلاش‌های بسیاری را برای زمینه‌سازی ظهور انجام داده است و متعالی‌ترین تلاش در امتداد حرکت بشری با پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد یکی از مهمترین ویژگی‌های این امتداد این است که با چشم‌انداز مهدویت به‌عنوان هدف غایی به پیش می‌رود.

اما در این میان با وجود تبلیغات منفی، جهت مادی جلوه دادن جهان و فلسفه حیات، همواره حوادثی در مسیر تاریخ رخ داده است که خط بطلانی بر این تفکرات کشیده است تا نشان دهد که در دنیایی که معنویت درحال رخت بربستن بود امروز گرایش به معنا روزبه‌روز، در حال گسترش است. شاهد آن، این روزهاست که وقتی ویروس منحوس کرونا همه دنیا را به وحشت انداخته است و انسان از انسان می‌گریزد، این ارزش‌های الهی است که با تبلور در تفکر جهادی در جامعه ما حقانیت تفکر معنوی را در قالب فداکاری‌های مردم از همه اقشار از پزشک و پرستار تا روحانی و طلبه و بسیجی به میدان آورده است.

نیمه شعبان یادآور وعده الهی برای طلوع خورشید نویدبخش امید برای مستضعفین جهانی برای تحقق کلان خواسته «عدالت» است. عدالتی که گمشده همیشگی بشر امروزی است.

جریان انقلاب اسلامی، محور مقاومت و جریان ظهور و مهدویت یک خط و یک امتداد هندسی است از همین رو نیمه شعبان، شب قدر جریان حزب الله است تا غبار غم و خستگی را از تن بزداید و سبک بال‌تر برای زمینه‌سازی ظهور امام عصر(عج) مجاهدت کند.

جامعه اسلامی ایران اکنون پرچمدار تحولات مثبت و ایجاد جبهه مقاومت جهانی در برابر ظلم است. ظلمی که امروز از سوی ظالمان در قالب‌های بزک شده به اصطلاح مناسبات جهانی، از سوی ائمه کفر و ظلم به ملت‌های آزاده تحمیل می‌شود.

این ظلم جهانی اما هر روز بیش از دیروز افشا می‌شود و وعده الهی است که بیداری جهانی، طومار جریان استبداد و استکبار را در هم خواهد پیچید، روز به روز آشکارتر می‌شود.

در این میان تنها راه پیشرفت و دستیابی به افق روشن مهدویت، خودسازی، جامعه‌پردازی، دولت سازی و تمدن سازی اسلامی است. الزامات این حرکت، اتکای به نصرت الهی، خودباوری ملی و میدان دادن به جوانان متخصص و متعهد است.

ما چاره‌ای جز تقویت درون ساخت کشورمان نداریم. ما محکوم به قوی شدن هستیم چرا که سطح و نوع تهدیدات علیه کشور ما هر روز درحال تغییر است.

امسال امیدوارتر از هر سال، نیمه شعبان را در جغرافیای مقاومت جشن می‌گیریم و به دشمنان می‌گویم مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ.

این مبارک روز جهانی را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری و منتظران راستینش در سراسر عالم هستی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و تعجیل در فرج حضرتش را از درگاه باری تعالی مسئلت می‎نمایم.»

http://moglen.law.columbia.edu/twiki/bin/view/Main/KetabkhoobVali

منبع : ایسنا

خرید کتاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی

خرید کتاب.379

پیام تسلیت رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درپی درگذشت خواهر تولیت آستان قدس رضوی

پیام تسلیت رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درپی درگذشت خواهر تولیت آستان قدس رضوی

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درگذشت خواهر تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام محمد مخبر به شرح زیر است:

«حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج شیخ احمد مروی
تولیت محترم آستان قدس رضوی

سلام و علیکم

ضایعه درگذشت بانوی مومنه، همشیره مکرمه‌تان موجب تاسف و تألم گردید.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به جنابعالی و بستگان داغدار، از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده آمرزش و رحمت واسعه الهی، برای بازماندگان معزز اجر و صبر و برای حضرتعالی عزت و سلامتی از درگاه احدیت مسألت دارم.»

http://moglen.law.columbia.edu/twiki/bin/view/Main/KetabkhoobVali

منبع : ایسنا

خرید کتاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی

خرید کتاب.67

موضوعی که امروز در مورد آن بحث خواهیم کرد کتاب و کتاب خوانی است همه ی ما می دانیم که سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است همین امر سبب شده مسئولان تصمیماتی را در جهت بالا بردن سرانه مطالعه اتخاذ کنند . طرحهای فروشگاه کتاب با تخفیفات بالا و راه انداختن مسابقات کتابخوانی در سطح شهرها از جمله این طرح ها می باشد
در گذشته علاوه بر عدم رغبت برای کتاب خوانی شرایط فراهم کردن کتاب نیز دشوار بود ولی هم اکنون در شهر ها ده ها کتاب فروشی وجود دارد .در ده ی گذشته ایجاد فروشگاه اینترنتی کتاب نیز دسترسی مردم به کتابهای مختلف را اسان کرد و مردم توانایی خرید کتاب از نقطه ای از ایران را دارا هستند.پس مشکل دسترسی به کتاب حل شده و دو مشکل باقی مانده یکی هزینه بالا کتاب ها و دیگری عدم رغبت مردم برای کتاب خواندن ،برای برطرف کردن هزینه های بالای کتاب مسئولان تصمیم به اجرا کردن طرح های مانند طرح های تایستانه و طرح های پاییزه کردنده اند که این تصمیمات سبب شده تا گروهی از مردم که به علت هزینه های بالا توانایی خرید خرید کتاب را نداشتند دیگر به راحتی با هزینه های پایین کتاب تهیه کنند بنده به شخصه در سطح شهر فروشگاه کتابی را دیده ام که 39درصد روی همه ی کتابهایش تخفیف گذاشته بود.

مشکلی که باقی مانده عدم رغبت است که به تصمیمات جدی تری و برنامه ریزهای بلند مدت احتیاج دارد . مثلا مسولان می توانند با راه اندازی برنامه ای در تلویزیون با موضوع معرفی کتاب و ... به ترغیب مردم کمک کند .یا راه اندازی مسابقات کتابخوانی با جوایز هنگفت می توان درصدی ارا ترغیب کرد که به مطالعه کتاب روی آورند.

البته ایجاد ترغیب کتابخوانی در میان مردم امری است به کمک همه ی مردم احتیاج دارد تا این هدف برآورده شود هر فردی با مسول دانستن خود می تواند کمکی در این امر کند مثلا یه تاکسی دار خوش فکر می تواند با گذاشتن تعدادی کتا در داخل ماشین به مطالعه مسافرین خود کمک کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی

خرید کتاب.78

اظهار تأسف عمیق سخنگوی وزارت خارجه از تصمیم دولت مجارستان برای اخراج ۱۷ دانشجوی ایرانی

 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تصمیم دولت مجارستان برای اخراج ۱۷ دانشجوی ایرانی به اتهام غیرقابل توجیه نقض پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا در این کشور، عمیقا اظهار تاسف کرد.

سید عباس موسوی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تصمیم دولت مجارستان برای اخراج ۱۷ دانشجوی ایرانی به اتهام  نقض پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا در این کشور، با اظهار تأسف عمیق از این تصمیم دولت مجارستان اظهار کرد: آنچه که مقامات مجاری نقض پروتکل‌های بهداشتی می‌خوانند، مربوط‌ به اعتراض دانشجویان به شرایط‌ نامناسب قرنطینه در بیمارستان شهر بوداپست و نگهداری مبتلایان و افراد سالم در کنار هم بوده است، اما متاسفانه مسئولان امر بدون درک این شرایط و بدون توجه به این واقعیت که پروتکل‌های بهداشتی در حقیقت از سوی بیمارستان بوداپست نقض شده‌اند، انگشت اتهام را به سوی دانشجویان برده و نخست حکم به اخراج ۳ دانشجو و متعاقبا  ۱۴ دانشجوی دیگر دادند.

وی ادامه داد: متاسفانه ۳ دانشجوی اشاره شده در شرایط بسیار نامناسب به کمپ پناهندگان منتقل شدند که به دلیل بیم ابتلا به کرونا، به درخواست خانواده‌هایشان و با تسهیل سفارت جمهوری اسلامی ایران به کشورمان بازگشتند.

 سخنگوی وزارت خارجه کشورمان افزود: وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مجارستان، مبتنی بر وظیفه دفاع از اتباع ایرانی خارج از کشور از ابتدای این رخداد، تلاش گسترده‌ای را برای مدیریت شرایط و جلوگیری از اخراج دانشجویان صورت دادند. این تلاش‌ها از جمله شامل نامه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به همتای مجاری خود،  تسلیم مکرر یادداشت‌های دیپلماتیک و ملاقات با وزرا و مقامات عالی در نخست وزیری، وزارت امور خارجه، وزارت مهاجرت، وزارت کشور، وزارت دادگستری، وزارت علوم، پلیس و روسای دانشگاه‌های مجاری از سوی سفیر کشورمان در مجارستان بوده است.

آنچه که مقامات مجاری نقض پروتکل‌های بهداشتی می‌خوانند، مربوط‌ به اعتراض دانشجویان به شرایط‌ نامناسب قرنطینه در بیمارستان شهر بوداپست و نگهداری مبتلایان و افراد سالم در کنار هم بوده است.موسوی همچنین افزود:  سفارت کشورمان با بهره گیری از مشاوره حقوقدانان نسبت به استخدام وکیل و پیگیری حقوقی با همکاری خود دانشجویان و خانواده‌های آنها اقدام  کرد.

موسوی اعلام کرد: همچنین سفیر مجارستان در تهران بارها برای گفت‌وگو با معاون سیاسی و مدیران کل اروپا و کنسولی به وزارت امورخارجه دعوت شده و حداقل سه بار رسما احضار شده است.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه با بیان این که همزمان علاوه بر مکاتبه وزیر  دادگستری با همتای خود، ارسال نامه و تماس با همتایان در دستور کار وزارتخانه‌های بهداشت و علوم، تحقیقات و فن‌آوری، به منظور درخواست تجدید نظر در حکم صادره قرار داشته است، خاطرنشان کرد: متعاقب این پیگیری‌ها، دولت مجارستان حکم اخراج ۱۴ نفر از دانشجویان را معلق و منوط به رای نهایی دادگاه تجدیدنظر کرد، اما در حالی که دانشجویان و وکلای آنها در حال تدارک دفاعیه نزد دادگاه بودند، در کمال ناباوری و تاسف مطلع شدیم شب گذشته دادگاه اداری مهاجرت مجارستان با استناد به قوانین دوره اضطراری اداره کشور، رای به اخراج دانشجویان داده است.

ادله مهم و محکمه‌پسندی وجود دارد که دانشجویان ایرانی از حق طرح آنها در دادگاه برخوردار بوده‌اند اما این فرصت از آنها سلب شده است.سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان  با یادآوری روابط دوستانه و پر قدمت سیاسی، فرهنگی و علمی بین دو کشور و حضور بیش از ۲۵۰۰ دانشجوی ایرانی در مجارستان که با تسهیل وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فن‌آوری در این کشور مشغول به تحصیل هستند و از اعتبار و احترام بسیار خوبی برخوردارند و نیز ضمن احترام به قوانین و مقررات کشور مجارستان، تاکید کرد : ما  معتقد هستیم‌ ادله مهم و محکمه‌پسندی وجود دارد که دانشجویان ایرانی از حق طرح آنها در دادگاه برخوردار بوده‌اند اما این فرصت از آنها سلب شده است.

متاسفانه مسئولان امر بدون درک این شرایط و بدون توجه به این واقعیت که پروتکل‌های بهداشتی در حقیقت از سوی بیمارستان بوداپست نقض شده‌اند، انگشت اتهام را به سوی دانشجویان برده و نخست حکم به اخراج ۳ دانشجو و متعاقبا  ۱۴ دانشجوی دیگر دادند.وی افزود: وزارت امور خارجه ایران  مصرانه از مقامات مجارستان می خواهد در حکم صادره تجدید نظر کرده و شرایط‌ را برای ادامه تحصیل این  دانشجویان فراهم کنند.

موسوی با بیان این که وزارت امور خارجه همچنان به تلاش‌های دیپلماتیک و حقوقی برای احقاق حق این دانشجویان ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: همچنین پیگیری موضوع در دستور کار وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فن‌آوری که در تسهیل اعزام دانشجویان به مجارستان اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده اند، قرار دارد

http://moglen.law.columbia.edu/twiki/bin/view/Main/KetabkhoobVali

منبع : ایسنا

خرید کتاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی

خرید کتاب.37

تشویق "ایران" توسط جردن باروز آمریکایی + فیلم

تشویق "ایران" توسط جردن باروز آمریکایی + فیلم

چهره عنوان‌دار و محبوب کشتی جهان از آمریکا که طرفداران زیادی در سراسر ایران دارد، با تشویق "ایران، ایران" به سبک طرفداران کشتی، عشق و علاقه خود را به مردم ایران نشان داد و گفت: آرزویم حضور دوباره در ایران و رفتن میان تماشاگران برای گفتن این شعار است.

به گزارش ایسنا، جردن باروز، چهره شاخص کشتی آزاد جهان از آمریکا و دارنده ۵ مدال طلای جهان و المپیک طرفداران زیادی در ایران دارد و در سفر به کشورمان برای حضور در جام جهانی کرمانشاه نیز با استقبال بی نظیر مردم ایران مواجه شد و بارها در مصاحبه‌های خود از مهماندوستی ایرانیان به نیکی یاد کرده است.

باروز سه روز پیش نیز در پیامی برای مردم ایران از آنها خواست با ماندن در خانه‌هایشان به ریشه کن شدن ویروس کرونا کمک کنند و ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر شرایط زندگی در ایران و آمریکا در پی شیوع این ویروس به روال عادی بازگردد.

اما این چهره محبوب کشتی جهان، بار دیگر نیز عشق و علاقه خود به مردم ایران را با انتشار فیلمی که در آن با شیپور مخصوص تشویق تماشاگران به گفتن "ایران ایران" می‌پردازد نشان داد تا با این اقدام باعث افزایش روحیه ایرانیان در شرایط فعلی شود.

باروز همچنین در بخشی از صحبت‌هایش که در صفحه شخصی‌اش و در اینستاگرام و همچنین اتحادیه جهانی کشتی منتشر شده، با ابراز عشق و علاقه به تماشاگران کشتی در ایران، گفت: هیچ چیز مانند شنیدن سرود ایران ایران در جایگاه تماشاگران نیست. نمیتوانم برای مبارزه دوباره در ایران بیشتر از این صبر داشته باشم. در حال حاضر آرزو دارم به میان تماشاگران ایران بر روی سکوها بروم و رهبری آن‌ها را در هنگام تشویق ایران بر عهده بگیرم.

http://moglen.law.columbia.edu/twiki/bin/view/Main/KetabkhoobVali

منبع : ایسنا

خرید کتاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی

خرید کتاب.8.3

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان تلویزیونی به‌مناسبت خجسته عید نیمه‌شعبان:

برنامه‌های کمک به قشرهای ضعیف هرچه سریع‌تر، بیشتر و بهتر اجرا شود

برنامه‌های کمک به قشرهای ضعیف هرچه سریع‌تر، بیشتر و بهتر اجرا شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت شریف ایران، احساس نیاز عمیق و گسترده بشریت امروز به منجی را در طول تاریخ کم‌سابقه خواندند و با تأکید بر معنای حقیقی و سازنده انتظار یعنی «امید و اعتقاد به گشایش و فرج و تحرک و اقدام برای دستیابی به آینده روشن» افزودند: ملت ایران در آزمون بیماری اخیر خوش درخشید و رفتار و نظم عمومی آن در به‌کار بستن توصیه‌ها خوب است البته زندگی برای برخی قشرهای ضعیف با سختی در حال گذران است که مسئولان باید برنامه‌های کمک به آنها را هر چه سریع‌تر و بهتر اجرا و مردم نیز ماه رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خجسته عید نیمه‌شعبان و میلاد حضرت بقیت‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه در سخنان زنده و تلویزیونی با تبریک عید میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) به ملت ایران، مسلمانان و همه آزادیخواهان جهان افزودند: احساس نیاز آگاهانه نخبگان جهان و نیاز ناخودآگاه امروز توده‌های ملتها به «یک دست قدرت الهی، به امامت معصوم و به حقیقت والای مهدی موعود» نشان‌دهنده این واقعیت است که مکاتب گوناگون و مسلک‌های مختلف بشری با همه‌ی ادعاها، نتوانسته‌اند آرامش و خوشبختی را برای ملت‌ها به ارمغان بیاورند.


ایشان با اشاره به مشکلات گوناگون جامعه بشری با وجود پیشرفت‌های علمی گفتند: بی‌عدالتی، فقر، بیماری، فحشا، گناه، شکاف طبقاتی بسیار وسیع و سوء استفاده قدرت‌ها از علم، موجب شده که جامعه بشری دچار احساس خستگی، اضطراب وگرفتاری باشد و احساس نیاز به یک دست نجات‌بخش در همه جای دنیا، اوج بگیرد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علم و خرد و تجربه را از نعمتهای بزرگ الهی و حل کننده بسیاری از مشکلات بر شمردند اما خاطرنشان کردند: علم و خرد همچنان که تا کنون اثبات شده، نمی‌تواند گره بی‌عدالتی را باز کند و تحقق این آرزوی همیشگی بشر نیاز به دست قدرت الهی دارد و به همین علت، مأموریت بزرگ حضرت بقیه‌الله الاعظم پر کردن زمین از قسط و عدل است.


رهبر انقلاب اسلامی عدالت وعده داده‌شده در زمان ظهور صاحب‌الزمان را عدالت در همه شئون زندگی بشر از جمله عدالت در قدرت، ثروت، سلامت، کرامت انسانی و منزلت اجتماعی خواندند و افزودند: به لطف و قدرت الهی این وعده با دست قدرت امام عصر حتماً محقق خواهد شد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بیان وعده «فرج و حرکت عظیم الهی» در همه ادیان افزودند: انتظار فرج در اسلام انتظاری سازنده و همراه با امید و تحرک و اقدام است و به همین علت همان‌گونه که پیامبر خاتم و ائمه هدی فرموده‌اند، انتظار فرج جایگاه بسیار مهمی دارد و برترین اعمال است.


رهبر انقلاب انتظار فرج حضرت ولی‌عصر را مهمترین مصداق انتظار خواندند و افزودند: البته انتظار فرج و گشایش باید ناظر به همه امور زندگی باشد و به همین علت انتظار فرج، خودش یک گشایش است چرا که انسان را از یأس و درماندگی نجات می‌دهد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این که امت محمدی(ص) در هیچ حادثه‌ای نباید دچار یأس و ناامیدی شود، افزودند: انتظار فرج به معنای نشستن، بی‌عملی و چشم به در دوختن نیست بلکه به معنای آماده شدن و اقدام کردن برای دستیابی به آینده روشن و وعده داده‌شده است.

ایشان افزودند: به همین علت برای ایجاد جامعه مهدوی باید هم خودسازی کرد و هم به قدر توان دگرسازی، و محیط پیرامونی را به جامعه مهدوی که جامعه قسط، عدالت، معنویت، معرفت و برادری و عزت است، نزدیک کرد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتظار حقیقی فرج را در تضاد با بی‌صبری و مدت معین کردن برای ظهور حضرت خواندند و افزودند: در آماده‌سازی برای فرج، بی‌صبری و عجله کردن ممنوع است چرا که پروردگار بر مبنای شتاب و عجله انسان‌ها تصمیم نمی‌گیرد، ضمن این که هرحادثه وقت معین و حکمتی دارد و بر اساس آن حکمت انجام می‌شود.


ایشان با اشاره به اوضاع ناشی از بیماری کرونا در جهان افزودند: انتظار فرج به معنای فرج و گشایش بعد از شدّت نیز هست به همین علت، انسان منتظر از این حادثه مأیوس و متلاطم نمی‌شود و با حفظ آرامش خود می‌داند که این اوضاع بلاشک تغییر خواهد کرد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دعا و مناجات را موجب افزایش آرامش ناشی از انتظار فرج دانستند و افزودند: در دو ماه پر برکت شعبان و رمضان، ادعیه فراوان و دارای مضامین عالی وجود دارد که می‌توان با مناجات واستغاثه با پروردگار و راز و نیاز با ائمه هدی، رحمت الهی را جلب و احساس آرامش بیشتری کرد.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مناجات دیشب ملت ایران با پروردگار در شب میلاد حضرت مهدی موعود تأکید کردند: میلیون‌ها دستی که دیشب به آسمان بلند شد و با خدا راز و نیاز و به درگاه او استغاثه کرد، قطعاً و بلاشک موجب جلب رحمت الهی و منجر به بروز برکات فردی و اجتماعی خواهد شد.


رهبر انقلاب اسلامی در بخش دوم سخنانشان به موضوع بیماری کرونا اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این موضوع یک آزمون عمومی و عجیب برای دولتها و ملتها است، گفتند: در مورد آمارها و اقدامات بسیار خوب انجام شده و توصیه‌های مسئولان، به قدر کافی مطالبی گفته شده و صداوسیما هم انصافاً در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اما نکته مهم، خوش درخشیدن ملت ایران در آزمون این بیماری وبای مدرن است.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اوج این افتخار ملی را متعلق به کادر درمانی کشور دانستند و افزودند: کادر درمانی کشور با تحمل رنج دوری از خانواده حتی در تعطیلات نوروز و تحمل فشارهای ناشی از مراقبت از بیماران بدحال، جان و سلامت خود را در خدمت به مردم قرار دادند و این موضوع بسیار با عظمت، خاطره خوشی را در ذهن ملت ایران بر جای خواهد گذاشت.


رهبر انقلاب اسلامی، حضور داوطلبانه طلاب و دانشجویان جهادی و هزاران بسیجی پر تلاش و آحاد مردم در میدان ارائه خدمات به کادر درمانی و بیماران و حتی نیازمندان را بسیار با ارزش و خرسندکننده برشمردند و گفتند: نیروهای مسلح نیز انصافاً همه توان سازندگی و ابتکار خود از بیمارستانها و نقاهتگاههای تجهیز شده تا توانایی‌های علمی و تولید امکانات بهداشتی و درمانی را وارد میدان کردند و ظرفیتهای جدید نیز در این مسئله در نیروهای مسلح و جوانان خارج از آنها کشف شد.


ایشان مشارکت های مردمی در سراسر کشور را نیز انصافاً زیبا و شگفت انگیز خواندند و با اشاره به نمونه‌هایی از این اقدامات افزودند: همه این حرکت‌های ارزشمند نشان‌دهنده عمق و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم است و برخلاف خواسته برخی که در یکی دو دهه اخیر تلاش کردند فرهنگ اسلامی- ایرانی را تحقیر و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، این حرکتها نشان داد خوشبختانه احساس تفکر و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزشهای اسلامی در مردم ایران قوی و راسخ است.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه به رفتار و عملکرد دنیای غرب در ماجرای کرونا اشاره کردند و با برشمردن مصادیقی همچون مصادره ماسکها و دستکش‌های کشورها به‌وسیله برخی کشورهای اروپایی و امریکا، هجوم مردم به فروشگاهها و خالی کردن قفسه‌ها و به جان هم افتادن برای چند دستمال توالت، صف کشیدن مردم برای خرید اسلحه، معالجه نکردن بیماران سالمند و خودکشی افراد به علت ترس از کرونا، گفتند: در این ماجرا فرهنگ و تمدن غرب محصول خود را نشان داد که این نتیجه طبیعی فلسفه حاکم بر تمدن غربی مبتنی بر فردگرایی و مادی گرایی و غالباً بی‌خدایی است.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان یکی از سناتورهای غربی که گفته بود «غرب وحشی زنده شده است»، افزودند: هنگامی که ما می‌گوییم غرب یک روح وحشی‌گری برخلاف ظاهر اتوکشیده و ادکلن زده خود دارد، برخی آن را انکار می‌کنند اما حالا خود آنها صراحتاً همین واقعیت را می‌گویند.


ایشان به بُعد دیگری از ماجرای بیماری کرونا در کشور یعنی رفتار عمومی ملت در به‌کار بستن توصیه‌ها اشاره کردند و گفتند: مردم واقعاً به آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت تصمیم قاطع می‌گوید عمل می‌کنند، البته ممکن است چیزی را به صورت مردّد اعلام کنند و مردم به این نتیجه نرسند که باید به آن عمل شود اما در جایی که مطلبی قاطعانه گفته می‌شود مردم همراهی می‌کنند که نمونه بارز آن نرفتن به سیزده به‌در امسال و پذیرفتن یک نظم عمومی بود البته این رفتار باید ادامه یابد و تصمیم‌های ستاد ملی جدی گرفته و به آنها عمل شود.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به یک وجه دیگر حادثه کرونا تأکید کردند: کرونا یک مشکل بزرگ و ابتلایی خطرناکی برای بشریت است اما این قضیه نباید ما را از دیگر مشکلات و حوادث مهم دنیا غافل کند زیرا در سالهای گذشته، دنیا و یا کشور ما با مشکلات و حوادث بزرگ‌تر از آن هم مواجه بوده است.


ایشان یکی از این حوادث را که در ۳۲ سال قبل روی داد، حمله شیمیایی هواپیماهای رژیم بعث صدام به شهر حلبچه عراق و بخشهایی از مناطق مرزی ایران برشمردند و گفتند: در آن زمان، برخی از همین کشورهای مدعی تمدن و ترقی، سلاح‌های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند و تا امروز هم هیچ‌یک از آنها درباره جنایتشان جوابی نداده‌اند.


رهبر انقلاب اسلامی، جنگهای جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام و حمله آمریکا به افغانستان و عراق را از دیگر حوادث مهم و بزرگ سالهای گذشته دانستند و خاطر نشان کردند: حادثه کرونا نباید موجب غفلت ما از ظلم و ستم قدرتمندان دنیا به ملتهای مختلف از جمله مردم فلسطین و یمن شود و همچنین نباید از توطئه و دشمنی استکبار غافل شد چرا که بر خلاف تصور عده‌ای که می‌گویند اگر ما دشمنی نکنیم آنها نیز دشمنی نمی کنند، دشمنی استکبار با اصل نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است.


ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به تلاش جدی مسئولان در ستاد ملی مقابله با کرونا و ارائه گزارشها به رهبری گفتند: در ستاد ملی تصمیم‌هایی برای قشرهای ضعیف جامعه گرفته شده است که توصیه و تأکید می‌کنم این برنامه‌ها را هر چه سریع‌تر، بیشتر و بهتر به اجرا درآورند، البته مردم نیز برای کمک به اقشار ضعیف وظیفه دارند.

رهبرانقلاب اسلامی به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و افزودند: افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.


ایشان همچنین با اشاره به برگزار نشدن جلسات عمومی دعا، توسل و سخنرانی در ماه مبارک رمضان امسال، آحاد مردم را به عبادت، تضرع و خشوع در تنهایی و در خانه‌ها و در میان خانواده‌ها توصیه کردند.


رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان به مسئولان و فعالان جوان در عرصه علم و فناوری نیز توصیه کردند موضوع جهش تولید حیاتی است و فراموش نشود زیرا باید به هر قیمتی که شده موضوع تولید پیگیری شود و به مرحله جهش برسد. همچنین جوانان فعال در عرصه علم و فناوری کار آزمایشگاهی و تولید نیازهای کشور را به‌صورت جدی پیگیری کنند.

http://moglen.law.columbia.edu/twiki/bin/view/Main/KetabkhoobVali

منبع : ایسنا

خرید کتاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی

خرید کتاب.1.9

شناسایی ۱۶۳۴ بیمار جدید کرونا در کشور/ کاهش موارد ابتلا و فوتی این بیماری

شناسایی ۱۶۳۴ بیمار جدید کرونا در کشور/ کاهش موارد ابتلا و فوتی این بیماری

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۶۳۴ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: روند مرگ و میر کووید - ۱۹ نیز خوشبختانه در روزهای اخیر روند کاهشی داشته و امیدواریم در روزهای آینده این روند استمرار یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید.

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع تا کنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۳۲۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی افزود:  ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور گفت: همچنین تا کنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: طی روزهای اخیر به طور مشخصی با کاهش تعداد موارد جدید مواجه هستیم. قسمت اعظم این روند کاهشی و مدیریت شده بیماری مدیون مراعات و مشارکت اجتماعی خوب مردم و مداخلات همکاران در نظام سلامت است.

جهانپور افزود: امیدواریم که بعد از توفیق نسبی ایجاد شده در فاز دوم فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، از ۲۳ فروردین با اجرای فاصله گذاری هوشمندی و گسترش غربالگری ها بتوانیم شاهد بازگشت تدریجی مشاغل و به گردش درآمدن اقتصاد باشیم و با فاصله گذاری هوشمند، به تدریج از فاز مدیریت شده بیماری به سمت فاز مهار و کنترل بیماری حرکت کنیم.

وی همچنین گفت: تعداد روند مرگ و میر کووید - ۱۹ نیز خوشبختانه در روزهای اخیر روند کاهشی داشته است و امیدواریم در روزهای آینده این روند استمرار یابد.

http://moglen.law.columbia.edu/twiki/bin/view/Main/KetabkhoobVali

منبع : ایسنا

خرید کتاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی مجاهدی